среда, 25. новембар 2015.

Čokoladna torta sa malinama

Jedna od najukusnijih torti koju sam jela.Već nekoliko godina imamo ovaj recept i pravimo je za sve praznike.Zadnjih godinu dana kad pravimo tortu mi u fil ubacimo maline pa torta dobije i malo osvežavajući ukus.Ova torta ima zanimljivu priču što se tiče papira na kojem je ona napisana.Kao što sam već pisala uglavnom svi recepti moje mame su napisani na papiriće i stoje u jednoj velikoj kutiji.Recept za ovu tortu je napisan na malom kockastom papiriću i kad pravimo tortu ona ne počinje sa pravljenjem dok ka ne nadje.Pre nekoliko meseci ja sam prepisala u svoju svesku sa receptima misleći da nam bude lakše.Kad smo krenuli da pravimo tortu ja sam uzela svesku a ona je rekla da nemože da pravi dok ne nadjem njen papirić.Rekla sam joj da je to isti recept prepisan sa tog papira ali đžabe.Morala sam da preturam po kutiju i dok ga nisam našla nije htela da krene sa pravljenjem.Pre nekih mesec dana sam pokušala da je napravim i kora mi nije uspela.Posle nekoliko dana sam pokušala ponovo i opet neuspešno.Sve sam radila po receptu i baš sam se iznevirala što mi nije uspelo.Pre neki dan sam je pravili za slavu i uspela sam da je napravim bez greške.Torta je bila fenomenalna i gosti su bili oduševljeni.Slika ove torte nemože da bude bolja ali sam nekako uspela da uslikam da se lepo vide slojevi.

      
Potrebni sastojci:
Kora x3:4 jaja,100gr šećera,100gr mlevenih oraha,2 stangle rendane čokolade,2 kašike prezli
Fil:6 jaja,300gr šećera,250gr margarina,6 štangli čokolade,oko 50gr eurokrema,250gr malina


Način pripreme:

Prvo se kreće sa korama.Odvojiti žumanca i belanca.Umutiti belanca u čvrst šam uz postepeno dodavanje šećera. Dodati jedno po jedno žumance i mutiti dok se ne sjedini.Dodati orahe,rendanu čokoladu i prezle i varjačom polako izmešati da se sjedini.U pleh staviti papir za pečenje namazan tankim slojem ulja(ulje se stvlja da bi se kora lakše odvojila od papira)i ravnomerno rasporediti smesu.Peći u zagrejanoj rerni na 250C dok se ivice kore ne odvoje od pleha.Isto tako ispeći još 2 kore.
Nakon što su kore pečene krenuti sa pravljenjem fila.
Odvojiti žumanca i belanca.Umutiti belanca u čvrst šam uz postepeno dodavanje šećera.Dodati jedno po jedno žumance i mutiti dok se ne sjedini.U šerpu staviti margarin da se otopi.Kad se magrarin istopio dodati umućena jaja i kuvati na tihoj varti dok se jaja ne zgusnu.Kad su se jaja zgusnula dodati čokoladi i eurokrem i sjediniti.Trećinu fila odvojiti za poslednju koru a u ostatak dodati maline i pomešati.Sad se može početi sa filovanjem torte.
Namazati jednu koru sa polovinom fila sa malinama.Na nju staviti staviti još jednu koru i namazati sa ostatkom fila sa malinama.Treću koru namazati sa trećinom fila koji ste ostavili.Tortu ostaviti nekoliko sati u frižider da se ohladi najbolje preko noći.


Napomena:Što se fil duže kuva na tihoj vatri to će biti čvršći.Ako se desi da fil bude redak naneti ga u nekoliko slojeva na koru i ostaviti u frižider da se stegne.


Нема коментара:

Постави коментар